معاون وزیر: حضور هواداران استقلال امتحان بود | در ادامه لیگ چند درصد از ظرفیت ورزشگاه ها پر می شود؟


به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش، مهدی علینژاد معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش درباره تصمیم برای حضور در دیدار استقلال و نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: به دلیل حضور نداشتیم. به گسترش ویروس کرونا. در اوایل اسفندماه 93 با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا مسابقات بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

معاون وزیر: حضور هواداران استقلال امتحان بود |  در ادامه لیگ چند درصد از ظرفیت ورزشگاه ها پر می شود؟

وی افزود: با توجه به اینکه طرح محدودیت های هوشمند قرار است از ابتدای آذرماه در کشور اجرا شود، با هماهنگی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا و کمیته تامین اجتماعی این ستاد، دیدار تیم های استقلال و نساجی برگزار می شود. به صورت آزمایشی با تماشاگران برگزار شود.” این یک آزمایش بود و ما این بازی را بر اساس بررسی ها انتخاب کردیم. ما بین تیم ها و رشته های مختلف تبعیض قائل نمی شویم و فقط این بازی به عنوان بازی آزمایشی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه انتخاب شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف ما شناسایی نقاط ضعف در این مسیر بود. خوشبختانه این امر با هماهنگی شورای تامین استان، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انجام شد و 5000 تماشاگر در بازی دو تیم حضور داشتند. نقاط ضعف را در این زمینه ارزیابی کردیم و با مسئولان مربوطه جلسه ای برگزار کردیم.

علی نژاد تصریح کرد: قرار شد با همکاری فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان، سازمان لیگ، مدیران عامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس و مسئولان شرکت توسعه نواقص را برطرف کرده و بتوانیم شرایط را رعایت کنیم. پروتکل ها در ماه دسامبر پس از اعلام طرح محدودیت هوشمند. باید شاهد حضور تماشاگران باشیم که افرادی که می خواهند به ورزشگاه بیایند حتما دو دوز واکسن زده اند.

وی ادامه داد: قصد ما این است که با استفاده از ظرفیت 30 درصدی ورزشگاه ها یک تست واقعی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه انجام دهیم و حضور تماشاگر داشته باشیم. ادامه این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه های ذیربط است و خود هواداران باید تمامی پروتکل ها را رعایت کنند تا دیگر دچار مشکل نشویم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور افزود: امروز با تلاش دولت و عزیزان در وزارت بهداشت واکسیناسیون دسته جمعی در حد قابل قبولی شکل گرفته و قرار است محدودیت ها تغییر کند و کسانی که دارند. واکسینه شده شرایط بهتری خواهد داشت.” برای ایجاد تماشاگر در ورزشگاه ها و ایجاد شادی بین افراد جامعه و خود ورزشکاران.

وی گفت: سعی می کنیم ابتدا در عرصه باشگاهی این اتفاق بیفتد و سپس با هماهنگی های انجام شده در سطح ملی شاهد حضور تماشاگران باشیم. رعایت تمامی اصول و پروتکل ها ضروری است تا حضور تماشاگران در سطح کشور بلامانع باشد.