فرمانده نیروی دریایی سپاه: بسیاری از درگیری های ایران و آمریکا در خلیج فارس رسانه ای نشده است.



به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در هفتمین اجلاسیه کنگره سراسری بسیج دانشجویی که در 13 برگزار شد، گفت: مجتمع فرهنگی آبان (لانه جاسوسی سابق). جوانان باید اهمیت خلیج فارس را بدانند و کشور ما از نظر جغرافیایی از اهمیت بالایی برخوردار است و همین اهمیت باعث شده است که در یک سال و نیم درگیری با آمریکایی ها که بسیاری از آنها هنوز سیلی نزده اند، شش سیلی به آمریکایی ها بزنیم. توسط رسانه ها پوشش داده شد.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای بزرگترین خط ساحلی جنوب کشور در خلیج فارس و دریای عمان است، افزود: هیچکس نمی تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد، زیرا این منطقه به همین عنوان بوده است. سالیان متمادی؛ لارک در هنگام ورود به خلیج فارس اولین جزیره است و وقتی وارد اعماق خلیج فارس می شویم، سه جزیره استراتژیک بوموسی، تنب، بزرگ و کوچک داریم، به طوری که وقتی هر شناور وارد خلیج فارس می شود، باید از مقابل جزایر کشور ما عبور کند؛ البته هیچ یک از کشتی های بیگانه از منطقه عبور نمی کنند؛ زیرا به محض ورود از آبراه های بین المللی عبور می کنند و وارد آب های ما نمی شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس که عراق از ایران شکست خورد، آمریکایی ها در سال 1366 برای حمایت از ارتش صدام وارد درگیری مستقیم با ایران در خلیج فارس شدند.

وی افزود: هواپیمای عراقی در دوران دفاع مقدس با ناو آمریکایی استارک در تماس بود و با استفاده از این شناور بررسی می کرد که آیا فضای منطقه “صاف” است یا شناوری از ایران در منطقه وجود دارد یا خیر. اما یک هواپیمای عراقی به اشتباه به کشتی اصابت کرد و 11 خدمه آن کشته شدند.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس از موشک های قدیمی HVT چینی استفاده کرد و با استفاده از این موشک ها که عراقی ها نیز در اختیار داشتند، اولین سیلی ایران به نفتکش آمریکایی «سنگری» و سپس Attack on CORCT اصابت کرد. کشتی های بریجتون و ساموئل، انهدام یک هلیکوپتر توسط گروه مهدوی و یک هلیکوپتر دیگر در نزدیکی جزیره بوموسی، دستگیری چهار تفنگدار نیروی دریایی آمریکا با دو خدمه کویتی و آخرین مورد نفتکش بار دیگر مورد اصابت ایران در این ماه قرار گرفت. آمریکایی ها علیرغم تلاش های خود نتوانستند این کار را انجام دهند.