حامد سعادت: سینمای حقیقت در بخش تولید انگیزه‌بخش بوده است



به گزارش همشهری آنلاین، حامد سعادت درباره اهمیت برگزاری جشنواره سینما حقیقت گفت: نه تنها مستندسازان، بلکه هنرمندی که اثر را تولید می کند به مکانی برای ارائه محصول خود نیاز دارد. در حوزه فیلم های کوتاه و مستند که کمتر به آن توجه می شود وجود و برگزاری جشنواره ها به دیدن این فیلم ها کمک می کند. جشنواره سینما حقیقت نیز در سال های اخیر رو به رشد بوده و اکنون به یک جشنواره بین المللی مهم تبدیل شده است. این یکی از محرک هایی بوده و شاید باشد که باعث افزایش کیفیت آثار تولید شده شده است.

کارگردان مستند «مردی که فسیل کرد» درباره تأثیر جشنواره «سینما حقیقت» در افزایش علاقه کارگردانان جوان به مستند گفت: جشنواره فیلم حقیقت تخصصی و حرفه ای است و به همین دلیل نمی توان گفت که این جشنواره. جایی است که همه فیلمسازان می توانند در آن وارد شوند اما فرصت خوبی برای کارگردانانی فراهم می کند که کارشان از کیفیت بالایی برخوردار است و توانسته اند در جشنواره حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در واقع می توان گفت جشنواره سینما حقیقت کارهای زیادی برای افزایش کیفیت تولیدات انجام داده است، آثار ارسالی با یکدیگر رقابت می کنند و فیلمسازان در تلاش برای تعالی برای افزایش کیفیت آثار خود هستند. به همین دلیل معتقدم نه تنها به افزایش کیفیت تولیدات کمک کرده، بلکه سطح فیلمسازان جوان را نیز بالا برده است.

این مستندساز در خصوص تخصصی بودن جشنواره سینما حقیقت گفت: قطعا جشنواره سینما حقیقت تاثیر زیادی در تخصصی شدن ساخت مستند در کشور داشته است و می تواند تخصصی تر شود.

پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم 18 تا 25 آذرماه برگزار می شود.